Käymissämme keskusteluissa olemme huomanneet, että monella kotimaisella yrityksellä on nettisivu. Se on ihan tavallista ja niinhän sen pitäisikin olla. Kuitenkin keskustelu alkaa takerrella heti kun tiedustelee että minkä verran siellä käy ihmisiä tai käykö kauppa. Tämä ei ole kovinkaan monen yrittäjän intresseissä, joka on minusta täysin omituista.
Työkalut tarkkailuun nimittäin ovat jo olemassa. Niiden käyttöönotto on maksutonta ja ainoa vaatimus onkin oikeastaan perustason tuntemus siitä, miten ne toimivat.
Toisaalta ymmärrämme, että ihmisillä ei ole tällaiseen välttämättä aikaa. Digitalisaatio ei kiinnosta, tietotekniikka ei muuten vaan taitu tai asiakkaita puskee ovista ja ikkunoista ja ne vievät huomion uusien hankkimiselta.
Me kartoitamme tilanteesi ja suunnittelemme sinulle ratkaisun, jolla opit ymmärtämään asiakaskuntaasi paremmin ja saat internetsivustasi takuulla enemmän irti.
Tällöin säästät huomattavasti aikaa ja vaivaa välineiden opettelussa, ja saat valmiin ratkaisun, jonka tehoa valvomme puolestasi ja opetamme sinulle miten saat sieltä hyötyä irti. Homma ei kuitenkaan jää pelkkään säästettyyn aikaan, vaan analytiikan ammattiavusta on muitakin huomion arvoisia etuja.
Oikeaa tietoa
Markkinointikampanjan toteutus ja analysointi ovat liitoksissa toisiinsa, ja jotta voimme varmistua siitä että kerätty tieto on mahdollisimman tarkkaa ja sisältää juuri oikeat triggerit, on järjellistä että sama henkilö hallitsee sekä analytiikkaa että mainontaa.
Viimeisimmät työkalut
Google Analytics ja analytiikan työkalut muuttuvat ja kehittyvät jatkuvasti. Tuotamme myös päivittyviä raportteja esimerkiksi Googlen upouuteen Data Studioon, ja tarkkailemme jatkuvasti uusia Analytics lisäosia ja parannuskeinoja, kuten esimerkiksi LeadFeeder.
Asiantuntijan perspektiivi
Netissä pätee tietyt lainalaisuudet ja käytösmallit, jotka eivät ole mitenkään alakohtaisia. Konversio-optimointi ja numeroiden takaa löytyvien ajattelutapojen ja mallien havaitseminen on ammatti johon kuuluu niin psykologiaa kuin matematiikkaakin.
Emme väitä auttavamme sinua vain katsomalla Google Analyticsiä, vaan katsomalla sitä voimme reagoida ja tehdä aktiivisesti johtopäätöksiä ja korjauksia, jolla pyritään tehostamaan koko asiakasputken toimivuutta entisestään. Konversio-optimointi ja analytiikka ovat öljyä markkinoinnin rattaisiin.
Aitoan Analytiikkapaketti suunnittelee nykyiselle sisällöllesi järkevän mittausputken triggereineen ja tehtävineen, ja varmistaa että saat varmasti kaikki yrityksellesi olennaiset numerot irti nettisivustasi. Tämän lisäksi jalostamme paketin ihmistajuisiksi raporteiksi selityksineen ja toimintakehotteineen. Halutessasi implementoimme myös muutokset itse.